Verslag over de geldzakenmiddag

Geplaatst op: 18 november 2008 om 12:00 uur

Zoals op de website en in de aankondiging van de openbare vergadering werd aangekondigd, heeft de dorpsraad samen met een afgevaardigde van de Rabobank, de heer Henk Hoekstra een informatieve middag gehouden over geldzaken in het Steenzwaenshof.
Er waren “slechts” 9 mensen aanwezig, maar die raakte meteen enthousiast en waren hoogst betrokken.
De heer Hoekstra begon met het tonen van een presentatie over dit onderwerp. Vrijwel onmiddelijk tijdens de presentatie werd er op diverse aangedragen zaken ingegaan, waardoor er een zeer interactief geheel ontstond. Ieder punt wat de heer Hoekstra naar voren bracht, leverde onmiddelijk vragen en reacties op die ook weer meteen in de presentatie betrokken werden. Hierdoor duurde de presentatie twee uur, maar toen was werkelijk op vele geldzaken inhoudelijk ingegaan en waren er ook geen vragen meer.
De conclussie van de aanwezigen was: blij dat we gekomen zijn, we hebben heel veel geleerd, degenen die niet gekomen zijn hebben veel gemist, als ze ervan horen moeten je het misschien nog weleens organiseren.
Iemand zei: ik heb vanmiddag meer van geldzaken geleerd dan in het afgelopen jaar, terwijl ik me er juist speciaal in heb moeten verdiepen.

Als dorpsraad mogen we concluderen; ondanks “maar ” 9 mensen, was deze middag toch een schot in de roos.

Wie weet komt er een vervolg. Mochten er mensen zijn die achteraf gezien ook deze informatie hadden willen hebben, kunnen het contactformulier op deze site invullen en toezenden aan ons. Wie weet kunnen we dan een keer een vervolg middag mede met de Rabobank organiseren.