Hartveilig wonen

Een hartstilstand, het kan iedereen op elk tijdstip en op elke plek overkomen. Dan is het prettig om te weten dat hulp heel dichtbij is.

Hartveilig is een landelijk project voor georganiseerde burenhulp, een alarmeringssysteem waarbij getrainde vrijwilligers (burgerhulpverleners) worden opgeroepen om iemand met de dichtstbijzijnde AED te reanimeren, in afwachting van de ambulance. Bij een hartstilstand zijn de eerste minuten cruciaal en een AED kan dan levens redden.

Samen maken we Schouwen-Duiveland Hartveilig

Op Schouwen-Duiveland zijn in januari 2016 vijftien AED’s geregistreerd bij het project Hartveilig Wonen. De AED’s kunnen door burgerhulpverleners opgehaald en gebruikt worden als dat nodig is. De apparaten hangen onder meer bij supermarkten, bedrijven, campings, dorpshuizen en sportverenigingen.

AED’s bij u in de buurt?

Op de website www.rodekruis.nl/ is eenvoudig een AED te zoeken bij u in de buurt.

In Nieuwerkerk zijn al AED’s te vinden op de volgende locaties:

AED’s  zijn 24 uur berijkbaar

• Voetbalvereniging SKNWK