Verslag interne vergadering d.d. 9 maart 2010

Geplaatst op: 16 maart 2010 om 12:00 uur

Op dinsdag 9 maart is er een besloten bestuursvergadering gehouden door de Dorpsraad Nieuwerkerk e.o.. In deze vergadering is o.a. het volgende besproken:

· Besluitenlijst vorige vergadering (ongewijzigd vastgesteld).

· Ingekomen en uitgegane stukken.

· Burgerinitiatief Stolpweg: op 25 februari 2010 is er een procedurebesluit genomen door de gemeenteraad. De raad heeft het college gevraagd om in contact te treden met het waterschap en andere instanties om te onderzoeken
of er naast een bijdrage vanuit de gemeente, ook nog andere fondsen beschikbaar zijn. Het is de bedoeling dat het college een voorstel inbrengt in de vergadering van de commissie Samenleving en Bestuur van donderdag 1 april 2010.

· Nieuwerkerk kijkt vooruit: 2 vrijwilligers van de werkgroep Natuur, Jeugd en Sport (project Nieuwerkerk kijkt vooruit!) hebben de huidige stand van zaken van een van de onderdelen van hun project toegelicht.

· Torenverlichting: De burgemeester heeft dit onderwerp opgepakt en hij zal het aan de orde stellen in een vergadering van het college. We wachten dit vol spanning af en we hopen dat het in ieder geval is geregeld vóór de festiviteiten rond het 777-jarig bestaan van Nieuwerkerk (7 tot en met 10
juli 2010).

· Bestuursmutaties: Inmiddels zijn er een aantal potentiële kandidaten benaderd, maar we zoeken nog steeds enthousiaste bestuursleden!

De volgende (besloten) vergadering van het bestuur is op woensdag 14 april 2010. Als u een onderwerp hebt waarvan u denkt dat het goed is dat het bestuur dit bespreekt, dan kunt u dit tevoren aanmelden. Desgewenst krijgt u de gelegenheid om dit ook toe te lichten.