Uitnodiging Thuis in de Kern

Stichting

Dorpsraad Nieuwerkerk E.O

Uitnodiging

Aan alle verenigingen, vrijwilligers en overige inwoners van Nieuwerkerk

Thuis in de Kern Nieuwerkerk

Woensdag 20 januari 2016

19.30 uur 21.30uur

in “Punt-3”, Kerkplein 2 in Nieuwerkerk.

Als je je ergens thuis voelt, wil je dat je er ook altijd thuis blijft voelen. ‘Thuis’ betekent dat men je naam weet, je kent, dat je je veilig voelt. Dat je weet wie je buren zijn, dat je over en weer een postpakje aanneemt en even een boodschap doet als je buurvrouw of buurman ziek is en even de medicijnen ophaalt. Thuis zijn betekent dat anderen weten waar je mee bezig bent /wat er aan de hand is. Wie wil zich zo niet thuis blijven voelen in Nieuwerkerk?

Met Thuis in de Kern willen de dorpsraad en SMWO Welzijn Schouwen-Duiveland eraan bijdragen, dat elke inwoner van Nieuwerkerk zich ‘thuis’ kan voelen. Door de toename van de vergrijzing en het verminderen van de voorzieningen in de dorpen, is het gevaar aanwezig dat de leefbaarheid afneemt. ‘Thuis in de Kern’ biedt daar tegenwicht aan, door uit te gaan van burgerkracht: vitale mensen die zich inzetten voor hun meer kwetsbare medemens.

Alle kernen op Schouwen-Duiveland doen aan het project mee en er zijn al vele mooie initiatieven tot stand gekomen. De bekendste hiervan zijn wellicht de hulpkringen die in Dreischor en Zonnemaire zijn begonnen. Wellicht is dit ook iets om in Nieuwerkerk te organiseren?

Onderlinge bekendheid van de lokale verenigingen; wanneer wordt er wat georganiseerd op het dorp; onderlinge samenwerking tussen de verenigingen; wat zouden we van elkaar kunnen leren als verenigingen en wat zouden we eventueel nodig hebben van elkaar? Deze en andere vragen zullen we tijdens de bijeenkomst met elkaar stellen en beantwoorden.

Daarom vinden we het heel belangrijk dat ook u aanwezig bent, of dat uw vereniging/organisatie wordt vertegenwoordigd op 20 januari.

Ik hoop van harte u op 20 januari te mogen verwelkomen!

Mocht u meer informatie wensen of andere vragen hebben, dan kunt u met mij contact opnemen via telefoonnummer 0111-453444 of e-mail m.hoogenboom@smwo.nl

Met vriendelijke groet,

Mels Hoogenboom