subsidie aanvraag

Geplaatst op: 15 december 2016 om 04:18 uur

Geacht bestuur van de stads,- en dorpsraden,

Hierbij attendeer ik u dat de gemeenteraad op voorstel van LSD en het CDA heeft besloten Koningsdag en Sinterklaasintocht centraal (dus vanuit de gemeentebegroting) te gaan subsidiëren.

Dit omdat dit volksfeesten zijn die elke kern en gemeenschap heeft. Dat gebeurde voordien uit de begrotingen van de stads en dorpsraden.

De betreffende comités kunnen de subsidie nu rechtstreeks bij de gemeente aanvragen.

Op deze wijze nemen we als eilandsbestuur centraal de verantwoordelijkheid over algemene volksfeesten zodat u met het geld dat daarmee in uw leefbaarheidsbudget wordt vrijgemaakt verantwoordelijkheid neemt voor uw lokale volksfeesten waarbij wij denken aan bijvoorbeeld Strao, Visserijdagen, Vlasdag.

Besluit gemeenteraad Schouwen-Duiveland 24 november 2016

Motie LSD CDA Volksfeesten (aangenomen)