Openbare vergadering Dorpsraad

vergadering van Stichting Dorpsraad

Nieuwerkerk e.o.

dorpsraad

Bestemd voor alle inwoners van

Nieuwerkerk en het buitengebied

Datum     : dinsdag 6 Januari 2015

Locatie   : Punt-3, Kerkring Nieuwerkerk

Zaal open: 19.30 uur Aanvang: 19.45 uur.

Voorwoord:

Het jaar 2014 loopt ten einde. Met het verstrijken van het oude jaar, staat er weer een nieuw jaar voor de deur. Bij menigeen zal de vraag naar voren komen wat zal 2015 ons brengen. Zal het economisch beter worden, hoe zal het gaan met de zorg?

Veel wordt er over de zorg geschreven en horen wij in de nieuwsberichten. Echter weten wij nog maar heel weinig. Bij velen is er ongerustheid over dit probleem.

Ook is het nieuwe jaar een jaar met uitdagingen en hopelijk met nieuwe kansen, die wij samen moeten aangaan.

Toch wil ik nog even met u terugblikken op 2014. Is er wat gebeurt wat belangrijk is om dat even in herinnering naar boven te halen?

Het fietspad Nieuwerkerk-Dreischor langs de Stolpweg. Er is heel veel werk verricht. En het fietspad is bijna klaar. Helaas er is een stuk van ca 300 mtr. wat nog niet gerealiseerd kan worden.

De eigenaren van de grond werken tot heden niet mee. Dat is ontzettend jammer.

Tafelen in de buurt is een groot succes, en er komen steeds meer bewoners uit het dorp. Er is zelfs een wachtlijst.

Ook de ouderengym is tot heden een succes.

De dorpsraad is met enkele plannen bezig waar wij in 2015 mee te hopen te beginnen. Ik ga daar niet verder op in, op onze openbare vergadering wil ik u daarvan op de hoogte brengen.

Ten slotte, om als dorpsraad goed te kunnen functioneren hebben wij een betrokken en actief bestuur nodig. Wij hebben nog een paar vacatures. Graag zouden wij deze ingevuld willen hebben.

Heeft u belangstelling, of weet u misschien iemand die daar voor in aanmerking komt dan horen wij dat graag van u. Neem dan gerust contact op met onze secretaris.

De dorpsraad hoopt op u aanwezigheid op de openbare vergadering van 6 januari a.s. en hopen op uw steun en inbreng te mogen rekenen. Wij zien u graag op onze Nieuwjaarsreceptie bijeenkomst.

Bij deze wil ik u namens de dorpsraad gezegende kerstdagen, een goed uiteinde en goed en gezond 2015 toe wensen

Richard Dekker,

voorzitter

Agenda:

1. Opening en mededelingen van de voorzitter.
  2. Vast stellen verslag openbare vergadering 18-09-2014.             (zie website)
  3. Ingekomen en uitgaande post.
  4. Inleiding Pieter Janz Jansonius.     ( biologische fruitkweker en imker)
  5.  Gelegenheid tot vragen stellen aan Pieter Janz Jansonius.
  6. Rampherdenking zaterdag 31 Januari 2015.
  7. Sluiting met daarna Nieuwjaars receptie met een hapje en drankje.

BESTUUR DORPSRAAD

Naam, functie, adres,Telefoon        Aandachtsgebieden
Richard Dekker (voorzitter)Burg van Eetenstraat 106

(T:644400)

Algemeen, senioren
Joop Kort (penningmeester)Zeeasterstraat 15 (T: 643144 Verkeer en veiligheid
Lena Brouwer (secretaris)Burg van Eetenstraat 100

(T:407758)

Buitengebied
Peter Vleugel(algemeen adjunct)Koningin Maudplein 2

(T:643319)

PR
Jac Rens (bestuurslid)d´Heule 3     (T:643103) Openbaar groen en website
Corine v Klinken (bestuurslid)Erlingsteenstraat 4 (T: 644718) Jeugd, onderwijs, sport, verenigingen
Vacature Jeugd, onderwijs, sport, verenigingen
Vacature Middenstand
Vacature

Zoals u ziet zijn er vacatures in ons bestuur. Weet u iemand die ons bestuur wil versterken ? Of heeft u zelf interesse? Dan kunt u zich

melden bij onze secretaris.

Meldingen kapotte tegels, groenonderhoud en dergelijke: 452111.

Meldingen kapotte straatverlichting: www.ovstoringzeeland.nl

BEZOEK OOK ONZE WEBSITE: www.dorpsraadnieuwerkerk.nl