Ons oude gemeentehuis wordt verkocht

Geplaatst op: 14 augustus 2008 om 12:00 uur

Na de herindeling op dit eiland, in 1997 werd besloten een nieuw gemeentehuis te bouwen, in de vorm waar het nu staat.

Het prijskaartje was hoog maar niet hoger dan afgesproken.

Een van de voorwaarden van de toenmalige gemeenteraad om een nieuw gemeentehuis te mogen bouwen, was dat er bij de financiering uitgegaan werd van verkoop van de voormalige 6 oude gemeentehuizen op dit eiland.

We zijn nu 10 jaar verder en wordt ons voormalige gemeentehuis van de gemeente Duiveland (Oosterland, Sirjansland, Ouwerkerk en Nieuwerkerk) eindelijk in de verkoop gezet.

Hoe kan een dorpsraad daar nu op reageren: Goed gedaan? Of beter laat dan nooit?

Het gemeentehuis hieronder op de foto, dat voor degene die hier onbekend zijn, in Zierikzee is te vinden. Is er voor in de plaats gekomen.

...