Handtekeninglijsten Burgerinitiatief Stolpweg

Geplaatst op: 17 januari 2010 om 12:00 uur

De Stolpweg is een verbindingsweg tussen Nieuwerkerk en Dreischor. De weg wordt gebruikt personenauto’s, vrachtwagens, agrarisch verkeer, motorrijders, maar ook fietsers. Voor deze laatste groep is de weg nu absoluut onveilig. Er zijn op deze weg in de afgelopen jaren meerdere fietsers dodelijk verongelukt. Een vrijliggend fietspad is hard nodig, maar kost veel geld.

De Stolpweg is een weg van het Waterschap Zeeuwse Eilanden. Zij moet het fietspad dus betalen. In 2009 heeft de dorpsraad Nieuwerkerk e.o. hierover een paar keer gesproken met het Waterschap. Conclusie: men wil wel een fietspad maar er is nog geen jaartal bekend. Ook is gezegd dat de aanleg wordt versneld als met name de gemeente Schouwen-Duiveland bereid is om mee te betalen. Het is de gemeenteraad die moet hierover beslissen.

In het burgerinitiatief vragen wij, Jan van den Berge en Arnold Schiettekatte, de gemeenteraad om een flink bedrag beschikbaar te stellen. Hiervoor zijn minstens 50 ondersteuningsverklaringen (handtekeningen) nodig. Die hebben we al. Maar hoe meer handtekeningen, des te meer kans van slagen het initiatief heeft. Daarom proberen we zoveel mogelijk handtekeningen op te halen.

Iedereen die in de gemeente Schouwen-Duiveland kiesgerechtigd is, kan zijn of haar handtekening zetten. Ook inwoners van 16 en 17 jaar oud mogen hun handtekening zetten, als zij vanaf hun 18e kiesgerechtigd zijn in Schouwen-Duiveland. Het is wel heel belangrijk dat iedereen maar één keer tekent! Meer handtekeningen door dezelfde persoon kan het initiatief in gevaar brengen.

In Nieuwerkerk worden er huis-aan-huis handtekeningen verzameld. Mensen die dit hebben gemist maar wel willen tekenen kunnen dit ook doen bij de volgende winkels in Nieuwerkerk:
Kapsalon AdriaanStudio FitTankstation PrinsLouis VerburgBakkerij Ten HoveLady’s Fashiond’AchterommeSlagerij Timmers

Alvast bedankt!

Jan van den Berge en Arnold Schiettekatte