Gesprek met het Waterschap over de Stolpweg

Geplaatst op: 15 augustus 2009 om 12:00 uur

Donderdag 13 augustus 2009 heeft er een eerste orienterend gesprek plaatsgevonden met het waterschap Zeeuwse Eilanden over de (on)mogelijkheden tot het komen van een gescheiden fietspad.
Het fietspad zou dan komen te liggen in het poldergebied tussen Nieuwerkerk en Dreischor. In dit stadium kan absoluut nog niet gesproken worden of en op wat voor een termijn er een fietspad zou kunnen komen, of waar het aangelegd zou kunnen worden.
Het waterschap gaat inventariseren wat er mogelijk is. Het zou om veel aanleggeld gaan. Men zegt niet dat er niets mogelijk is, maar je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Voorlopig staan er al diverse plannen op de begroting en planninglijst voor de komende jaren van het Waterschap.
Er zal mogelijk ook met de gemeente gepraat moeten gaan worden. In eerste instantie neemt de dorpsraad daarvoor het initiatief. De dorpsraad van Dreischor zal hier zeker ook een belangrijke rol in krijgen, om met elkaar te praten over dit onderwerp.
Het zal nog heel veel tijd gaan kosten voordat er zicht is op het beoogde doel voor een gescheiden fietspad. De Stolpweg is volgens het Waterschap niet de enige plek die een keer aangepast dient te worden.
Alle betrokken partijen zullen nu hun “huiswerk gaan doen”.
Ergens in dit najaar zal er een vervolggesprek plaats gaan vinden om de stand van zaken met elkaar op een rijtje te zetten. Kortom, wordt vervolgd.