Fietspad tussen Nieuwerkerk en Dreischor

Geplaatst op: 10 juni 2014 om 02:35 uur

fietspad_8F5CFD0B7AE577C0C125785D00554076_4

NIEUWERKERK – Nog dit jaar wordt een fietspad aangelegd tussen Nieuwerkerk en Dreischor. Dat staat in een voorstel van het Waterschap Scheldestromen. Het waterschap trekt zo’n 2,1 miljoen euro uit voor de aanleg van het fietspad.

Onveilig
Het fietspad van bijna vier kilometer loopt langs de Stolpweg en Nieuweweg. Die route is nu onveilig voor fietsers, omdat er ook veel

gemotoriseerd verkeer rijdt.

Burgerinitiatief De dorpsraad van Nieuwerkerk pleit al jaren voor het fietspad, onder meer via een burgerinitiatief bij de gemeente Schouwen-Duiveland. De gemeente en de provincie betalen ook mee, samen bijna een half miljoen euro.

Grondeigenaar
Er ontbreekt in de plannen overigens nog een stukje fietspad van ruim driehonderd meter. Het waterschap heeft dat stuk nog niet kunnen kopen van de grondeigenaar. Voorlopig zijn daar verkeersremmers voor auto’s op het wegdek gepland.

laatste keer aangepast: 10-05-2014,1431