Er komt nu ook een Aldi in Nieuwerkerk

Geplaatst op: 25 augustus 2009 om 12:00 uur

Aldi snel op “Gat van Nieuwerkerk” luidde de kop van de PZC van dinsdag 25-8-2009.
Het lijkt er dan na ruim dertig jaar op, dat er een nieuwe invulling komt voor het aangezicht van ons dorp.
Aldi Vastgoed heeft een bouwvergunning aangevraagd voor een tijdelijk gebouw. Naar alle waarschijnlijkheid wordt er gedacht aan een soort van grote weersbestendige tent.
Zodra dat dan alle andere procedures voor een permanente vergunning doorlopen zijn en de definitieve winkel gebouwd en ingericht is, zal het tijdelijk gebouw weer verdwijnen.
Het supermarktketen wil blijkbaar niet langer wachten, vandaar dat verzocht is bij de gemeente om medewerking te verlenen aan deze tijdelijke tussen oplossing.

Eindelijk zullen we verlost worden van de betonresten, die hadden moeten dienen om er een hotel op te bouwen. Het is jammer voor alle mensen die graag in de bouwput kwamen vissen. Dit lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.

Of er nog meer gaat gebeuren op het “gat van Nieuwerkerk”, hopen we u te kunnen mededelen tijdens onze openbare vergadering op 19 november aanstaande.

Voor meer informatie van die openbare vergadering verwijs ik u naar de agenda.