Eigendomsoverdracht aula

Geplaatst op: 21 februari 2009 om 12:00 uur

De gemeente heeft ons geinformeerd over het volgende besluit van 17 februari 2009 om zowel de aula aan de Muyeweg in Nieuwerkerk, als de aula aan de Oude Lage Zoom in Burgh-Haamstede op 24 februari aanstaande in eigendom over te dragen aan Arensman Uitvaartverzorging BV uit Ouddorp. De overdracht gebeurt onder voorwaarde dat deze firma aanzienlijk investeert in het behoud en verbeteren van deze uitvaartvoorziening in uw kern.
Vanuit de gedachte dat het voor onze kern, maar ook voor nabestaanden uitermate belangrijk is ook in de toekomst over een dergelijke voorziening te kunnen beschikken, heeft de gemeente voor deze oplossing gekozen.
De aula in onze kern verkeert op dit moment weliswaar in redelijke staat van onderhoud, maar moet aangepast worden, zodat het gebouw in de toekomst ook vaker dienst kan doen als uitvaartcentrum. Door aan de overdracht heldere voorwaarden te verbinden, denkt de gemeente deze voorziening voor de komende jaren te kunnen garanderen.