Een zeer geslaagde themamarkt

Geplaatst op: 7 juli 2009 om 12:00 uur

Afgelopen zaterdag, 4 juli was het zover om de uitgewerkte plannen, per thema onderwerp te presenteren in Ons Dorpshuis. Het waren allemaal ideeen die door een initiatiefgroep, samen met nog vele vrijwilligers waren uitgewerkt en betrekking hadden op het thema “Nieuwerkerk kijkt vooruit”.
Het was een geslaagde bijeenkomst, met een prachtig aangekleed dorpshuis en goede plannen die op een creatieve en inspirerende manier werden gepresenteerd.
Er was veel belangstelling, zo’n 200 bezoekers en dat met het tropische weer. Als dorpsraad, initiatiefgroep en onder de proffessionele leiding van Moveo&training en advies, Zeeuwland en het Welzijnshuis kan terug gekeken worden op een erg leuke dag met veel enthousiasme van de bewoners en ook veel belangstelling van de kant van de mensen die de plannen hadden voorbereid en uitgewerkt.
De Themamarkt werd geopend door de directeur van Zeeuwland; Antoinne de Ceuster. Tijdens de middag konden de bewoners door middel van “Grutten” (dit waren een soort van stembiljetten) bepalen welke thema onderdelen het meeste aanspraken. Uiteindelijk zijn aan het einde van de middag de stemmen geteld. De uitslag van de stemming van de bewoners is op een rijtje gezet. De top 5 is een mooie top 5 geworden met plannen uit alle vier de teams. Deze uitslag valt te bekijken in de rubriek “Thema”.
Als slot was er een “Mystery Gift”. Het was een cadeau aan de jeugd. Toen het zeil van het cadeau afging, bleek het te gaan om een betonnen tafeltennistafel, waar de jeugd zelfs dit jaar zich nog mee kan vermaken tijdens de zomervakantie. De tafeltennistafel zal voorlopig tijdelijk geplaatst worden in de buurt van de skatebaan. Of dit de definitieve plaats blijft, zal mede worden bepaald of er deze zomer veel gebruik van wordt gemaakt. Mogelijk wordt er uiteindelijk voor een centralere locatie met minder wind en iets centraler in het dorp gekozen. De tijd zal het leren. Tevens moet er nog nader overleg gepleegd worden over de meest geschikte locatie met de gemeente.