Discussieert u online mee over de toekomst van ons buitengebied

Geplaatst op: 14 juli 2017 om 10:37 uur

Met de online discussie zetten we de volgende stap in het proces op weg naar een nieuwe visie voor ons buitengebied.

Iedereen die wil meepraten over de toekomst van het buitengebied kan dat vanaf vandaag tot en met 21 juli doen via de website www.buitengebiedschouwen-duiveland.nl onder de kop PRAAT MEE!
Discussieert u online mee over de toekomst van ons buitengebied ?
En kent u iemand die net als u geïnteresseerd is in de toekomst van het buitengebied wilt u dit bericht dan doorgeven ? Vertegenwoordigt u een achterban wilt u dit bericht dan aan hen doorsturen.
We ontvangen graag veel reacties en zijn zeer benieuwd naar uw motivatie.

Er kan gereageerd worden op stellingen en onderling een discussie worden gevoerd.

Thema’s
De thema’s waarover nu meegepraat kan worden zijn:
• Technologie in de landbouw
• Veranderingen, als het maar goed ingepast is kan er veel!
• Water: pompen en aanvullen?
• Dijken, dijken en dijken!
• Ruimte voor zonne-energie
• Vernieuwen is noodzaak?
• Verder met natuur

Thema’s toegevoegd
Vanaf vandaag zijn ook de volgende 8 thema’s aan de online discussie toegevoegd:

• Een vitaal landelijk gebied
• Gebruik: loslaten of regelen?
• Zilte teelten: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
• Dicht bij Rotterdam
• Samenwerken loont?
• Plattelandstoerisme
• Op de rand van water en land
• Waarde van oude dingen

Wilt u ons helpen? Reageer en vertel door
Graag willen we ook uw input. Ik kan me voorstellen dat u niet bij alle onderwerpen een uitgesproken mening heeft, maar er is vast wel 1 thema waar u iets van vindt en dat willen wij graag weten! Schroom dus niet en klik hierna: https://toekomstschouwen-duiveland.nl/Praat-mee.

Achtergrond
Deze thema’s komen voort uit de interviews met een brede groep inwoners en ondernemers uit het buitengebied en organisaties die in het buitengebied actief zijn. Daarnaast bleek ook tijdens de gebiedsconferentie op 23 mei 2017 dat de onderwerpen actueel zijn en de moeite waard om over door te praten. Met deze online discussie hopen we een grote groep mensen te bereiken en veel informatie op te halen.
Op deze manier kunt u op een moment dat het voor u goed uitkomt uw mening geven en meepraten over onderwerpen die in het buitengebied spelen.

Vervolg
De inbreng van u bij de online discussie gebruiken we bij het opstellen van de visie voor het buitengebied, die antwoord gaat geven op vragen die in het buitengebied (inclusief het omliggende water) spelen.

Vragen/opmerkingen
Hebt u vragen of opmerkingen dan kunt u contact met mij opnemen. Ook als u (technische) problemen hebt met het internet en om die reden niet mee kunt doen met de discussie maar wel uw mening wilt geven, hoor ik het graag.