Dierenverbod definitief van de baan

Geplaatst op: 10 juni 2008 om 12:00 uur

De regels voor het houden van dieren binnen de bebouwde kom worden helemaal niet aangescherpt.

Nadat het gemeentebestuur van Schouwen-Duiveland in februari al liet weten de in eerste instantie aangekondigde drastische maatregelen niet door te voeren, ziet ze nu ook af van minder ingrijpende veranderingen.

Burgemeester en wethouders zorgden eind vorig jaar voor commotie met de aankondiging grotere dieren als paarden, koeien en schapen voortaan uit de bebouwde kom van kernen te weren. Het leidde tot verontwaardiging bij dorpsraden, politiek en inwoners van het eiland.

Het college trok de plannen in, maar gaf wel aan te gaan zoeken naar andere manieren om adequaat met klachten over overlast om te kunnen gaan. Ook daar ziet ze nu vanaf.

Bron: Pzc.nl