Definitieve verbindingsweg d’Heule 2

Geplaatst op: 29 augustus 2008 om 12:00 uur

De nieuwbouwwijk krijgt toch in plaats van een fietspad een definitieve ontsluitingspunt op de Stolpweg.

Tijdens de toelichting op het beplantings- en bestratingsplan door de gemeente was naar voren gekomen dat diverse bewoners het liefst een tweede ontsluiting van de wijk wilde hebben.
De gemeente heeft daarop met de dorpsraad overleg gevoerd en uiteindelijk is besloten om alle betrokken adressen te raadplegen.
Als eerste argument van de gemeente en de dorpsraad werd genoemd, dat het waarschijnlijk veiliger zou zijn rondom de speeltuin als daar niet extra veel auto’s langs behoeven te rijden.
Het tweede positieve effect van een extra ontsluiting zou kunnen zijn, dat de verkeersdruk van de kruising Loensweg-Stolpweg vermindert.

Enkele weken voor de zomervakantie heeft de gemeente, de op dit moment betrokken bewoners van de huizen, die al gebouwd zijn in d’Heule 2 benaderd.

Er is de vraag voorgelegd of men er bezwaar tegen zou hebben als er een permanente extra ontsluiting zou komen aan de Stolpweg.
De redactie van de PZC geeft aan dat van de 29 betrokken adressen 12 voor waren, 9 tegen en 8 adressen hebben helaas niet gereageerd.
Blijkbaar is niet iedereen enthousiast over dit besluit, maar de ontsluiting is nu officieel een feit.