De dorpsraad bezocht jeugd op basisschool

Geplaatst op: 5 maart 2009 om 12:00 uur

De schooljeugd op basisschool OBS Duiveland is door Jan vd Berge van de dorpsraad en Jessica van As van het Welzijnshuis, met toestemming en in overleg met de heer Oele op een ochtend in school benadert.
Als dorpsraad waren we vooral benieuwd wat er zoal leeft onder de groep jeugd van 11 en 12 jaar.

Uit de gesprekken bleek dat de jeugd het gevoel heeft dat er voor hen niet veel geregeld is om te doen tijdens de vrije uren na schooltijd.

Uiteindelijk is er samen met deze jeugd een lijst opgesteld met dingen waar de jeugd meer aandacht voor zou willen krijgen.

Hier volgen de aangedragen onderwerpen in willekeurige volgorde:
Een mountainbikebaan.
Samen vissen in de eendenvijver. Een viswedstrijd.
Een plek om een balletje te trappen, zonder hondenpoep en mensen die je wegsturen.
Een basketbalveldje.
Een skeelerplek met goed asfalt.
De halfpipe is nu slecht, zorg dat er ook iets komt voor kleinere jeugd. De huidige halfpipe is te hoog. Er zijn kleinere onderdelen te vinden in sommige gemeenten.
Een plaats om hutten te bouwen. Klimbomen.
Georganiseerde activiteiten / spelletjes.
Op Koninginnedag is er niets te doen voor kinderen rond de 12 jaar, een zeskamp of andere wedstrijd of bijvoorbeeld een voetbaltoernooi zou wenselijk zijn op die dag.
Als er ijs en sneeuw is, moeten er wedstrijden op ijs of prijs gemaakt worden van “wie maakt de mooiste sneeuwpop”.
De jeugd mist een speurtocht.
Er is behoefte aan een dagje toneel of toneelclubje.
In het dorpshuis zou de jeugd sportlessen willen hebben van bijvoorbeeld judo of yoga.
De jeugd zou buiten willen tafeltennissen, zoekt een klimrek / klimtoren voor kinderen vanaf 10 jaar.
Er werd gevraagd of het mogelijk zou zijn om een bioscoopje te realiseren in “Ons Dorpshuis”.
Verder werd een gemis van een MC Donalds aangegeven.
Een gezellig dagje weg.
Een wedstrijd computerspelletjes in “Ons Dorpshuis”, bijvoorbeeld met het spelprogramma “WII”= interactieve sport dmv een beeldscherm.

Wie weet staan hierboven onderwerpen die verwerkt kunnen worden door de initiatiefgroep die zich bezighoudt met “Nieuwerkerk kijkt vooruit”. Wie weet kan het Welzijnshuis onderwerpen oppakken om daar samen met de jeugd actief wat aan te gaan doen.