“Aldi kan niet lang meer wachten op bouwlocatie”

Geplaatst op: 8 september 2008 om 12:00 uur

Een plekje in ‘het Gat van Nieuwerkerk’ – officieel de motellocatie Stolpweg – heeft de voorkeur, maar supermarktketen Aldi houdt de optie voor een vestiging aan de N59 net buiten het Duivelandse dorp eveneens open.

Dat zegt Raimond van Os van Aldi Vastgoed.

Mocht de Aldi uiteindelijk in het Gat van Nieuwerkerk belanden dan wordt de nieuwe vestiging van de supermarktketen ingebed in een door aannemersbedrijf Fraanje ontwikkeld plan voor woningbouw. Fraanje is in daar over in gesprek met de gemeente Schouwen-Duiveland, maar spijkers met koppen zijn daarbij nog niet geslagen.

Voor Aldi reden om niet op voorhand af te zien van mogelijke vestiging aan de N59. ,,Zolang er geen zekerheid is over een plekje in Het Gat gaan wij verder met het ontwikkelen van plannen voor een vestiging aan de N59″, aldus Van Os. Aldi Vastgoed heeft bij de gemeente vergunning aangevraagd voor het veranderen van de voorgevel voor het al geruime tijd leegstaande pand aan de N59. Mocht het onverhoopt niet lukken om woningbouw in het Gat te combineren met een tweede Aldi-vestiging op Schouwen-Duiveland dan grijpt – legt Van Os uit – Aldi Vastgoed terug naar het pand aan de N59 waar meubelbedrijf Meubelrama gevestigd was. Van Os verhult niet dat hij graag wat meer vaart in de plannen zou zien. ,,Voor ons komt er een moment waarop we afzien van vestiging in het gat en kiezen voor het oude Meubelramapand.”

Op de vraag wanneer dat moment aanbreekt hult Van Os zich in stilzwijgen. ,,Ik kan nog geen concrete datum noemen.”

Dat Aldi – of de tweede winkel nu in Het Gat komt of aan de N59 – vlakbij een vestiging van concurrent C1000 acht Van Os geen probleem. ,,Aldi en C1000 zijn verschillende soorten winkels. Ik denk dat het een mooie combinatie is. We vullen elkaar aan.” Elders in Zeeland heeft Aldi de C1000-vestigingen in goes, Vlissingen en Oostburg overgenomen. De C100-vestiging in Nieuwerkerk staat vooralsnog niet op het lijstje van de Aldi, stelt Van Os.

De dorpsraad Nieuwerkerk , Rijkswaterstaat en Veilig Verkeer Nederland hebben een sterke voorkeur voor een Aldi in het Gat. Een supermarktvestiging aan de N59 levert verkeersgevaarlijke situaties op omdat klanten er alleen via de voor langzaam verkeer bedoelde parallelweg kunnen komen.

BRON: Pzc.nl