Aanleg fietspad Stolpweg

Geplaatst op: 28 februari 2014 om 06:02 uur

Het waterschap is volop bezig met de voorbereidingen voor een fietspad tussen Nieuwerkerk en Dreischor. Zoals de plannen er nu voorstaan, kan het fietspad direct na de zomer van dit jaar worden aangelegd. Gelijktijdig zal er onderhoud aan de wegen plaatsvinden.
Het waterschap is nog in onderhandeling met een enkele grondeigenaar. Alle onderhandelingen moeten echter geheel zijn afgerond voordat het waterschap kan beginnen met de aanleg.
Het vijf kilometerlange fietspad komt aan de oostkant van de Stolpweg en de Nieuweweg en aan de noordkant van de Zuiddijk.
Binnenkort zal hier en daar beplanting worden gerooid. Dit is nodig voor nieuwe dammen, door-steekjes naar het fietspad, kabels en leidingen en het verbeteren van zichthoeken.

De aanleg van het fietspad duurt ongeveer vijf maanden. Gedurende de uitvoering van de werken worden de wegen afgesloten voor het doorgaande verkeer, maar blijven de bestemmingen wel bereikbaar. De omleidingsroute voor doorgaand verkeer zal worden aangegeven.

Door de aanleg van het fietspad wordt de route tussen Nieuwerkerk en Dreischor veiliger. Snelheid en massa van de weggebruikers wordt gescheiden en daardoor daalt de kans op ongevallen.
Indien er vragen of opmerkingen zijn, dan kunt u contact opnemen met dhr. K. de Regt (ktijn.deregt@scheldestromen.nl ) of dhr. M. de Kraker (marcel.dekraker@scheldestromen.nl ).