Website geopend door burgemeester Asselbergs

Geplaatst op: 29 mei 2008 om 12:00 uur

De nieuwe website van de dorpsraad Nieuwerkerk is woensdagavond officieel geopend door burgemeester Asselbergs.

Op de openbare vergadering van de dorpsraad kreeg de burgemeester alleen een muis in zijn hand. Een beetje onwennig, want er was alleen een digitaal lintje wat moest worden doorgeknipt. Asselbergs:”Thuis had ik al een beetje geoefend, maar toen ging het nog niet zo simpel…”

ennnn…. KLIK!?

Opening website Dorpsraad Nieuwerkerk
Foto: Burgemeester Asselbergs

De website moet bijdragen aan meer communicatie tussen de gemeente, de dorpsraad en de dorpsbewoners. Asselbergs:”Iedereen kan tegenwoordig op internet en deze website is ook heel gebruiksvriendelijk”.

De dorpsraad Nieuwerkerk was als een poosje dringend op zoek naar meer communicatiemiddelen richting het dorp. Een interactieve website zou er aan moeten bij dragen dat de dorpsraad nog duidelijker inzicht krijgt in hetgeen wat er leeft in het dorp.

Voorzitter Jan van de Berge van de dorpsraad is blij met de nieuwe website:” We hebben er veel energie ingestoken en denken ook dat het meer dan de moeite waard is”. Bestuurslid Niemandsverdriet vult aan: “We hopen dat mensen al hun genoegens en ongenoegens over het dorp aan ons kenbaar maken, zodat we nog beter weten wat er leeft in het dorp”.

Openbare dorpsraadvergadering
Voor het eerst maakte de dorpsraad gebruik van een powerpoint presentatie. Hierbij laten we op een groot scherm de agenda punten zien en per onderwerp foto’s/luchtfoto’s over het bertreffende onderwerp. De meeste aanwezigen vonden deze manier erg fijn en de volgende vergadering zal er ook weer zo’n presentatie zijn.

Openbare dorpsraadvergadering 28 mei

Onderwerpen als de Aldi, verkeersplan en over de overlast van de hangjeugd op het dorp kwamen veelvuldig aan bod. Uiteindelijk zoals altijd werd de vergadering beeindigd met een borreltje en een hapje.