Watersnoodrampherdenking 1953 Nieuwerkerk

Geplaatst op: 28 december 2008 om 12:00 uur

De plechtigheden die behoren bij de herdenking van de Watersnoodramp 1953 zullen in Nieuwerkerk plaats vinden op zaterdag 31 januari 2009.

Het is de bedoeling dat we vanaf “Ons Dorpshuis” ca. 13.15 uur met afgevaardigde groepen van beide basisscholen, belangstellenden en samen met de dorpsraad lopen naar de begraafplaats aan de Burgemeester Van Veenstraat.

Aanvang plechtigheid: 13.30 uur. 4 Leerlingen van elke school dragen een gedicht voor. Twee leerlingen (één van elke school) zullen de krans mogen leggen.

Nadere informatie komt op deze website te staan en volgt door middel van een huis aan huis gestuurde convocatie medio half januari.

Aan het einde van de plechtigheden lopen we terug naar “Ons Dorpshuis”. Daar is iedereen van harte welkom voor een kopje koffie, een kop thee en voor de kinderen zal er een glas limonade of chocomel zijn.
Er is dan tevens de gelegenheid om met elkaar na te praten.