Secretaris gezocht voor onze dorpsraad

Geplaatst op: 3 december 2009 om 12:00 uur

Na 12 jaar dorpsraad, waarvan 10 jaar als secretaris, heeft Jan Peter Niemantsverdriet aangekondigd te willen stoppen als secretaris en als bestuurslid van onze dorpsraad.
Een dorpsraad kan niet zonder secretaris. De personen die nu het huidige bestuur vormen, zien zich geen kans om deze taak ook nog eens erbij te gaan vervullen. Zelfs liever niet voor een korte tijd!
Wat doet de secretaris dan allemaal van een dorpsraad? Dat valt eigenlijk best wel mee.
Er wordt door hem of haar de zo af en toe ontvangen post beoordeeld, of die post wel of niet behandeld moet worden, of ter kennisgeving wordt aangenomen.
Waar komt die postinformatie dan vandaan? Vanuit de gemeente komt soms post, of van andere organisatie, zoals Het Welzijnshuis, Zeeuwland, de Vereniging van Kleine Kernen. De secretaris stuurt dan die eventueel belangrijke post door, of er wordt een korte samenvatting van de inhoud, per e-mail verstuurd aan het dorpsraadbestuur.
Indien nodig worden zo af en toe brieven opgesteld, met eventueel hulp vanuit het bestuur en worden dan verzonden naar de betrokken organisatie.
De secretaris zorgt samen met de voorzitter en het bestuur voor de agenda van de openbare vergaderingen (3 x per jaar) en maakt de agenda. De drukker zorgt voor de kopij en de aankondiging wordt door bezorgers verspreid.
Samen met de voorzitter en het bestuur wordt de agenda opgesteld voor de overlegvergadering.(8 x per jaar) In die agenda worden simpelweg de lopende zaken opgesomd.

Dit alles lijkt misschien toch wel aardig wat, maar met enige routine en een beetje ervaring op een computer, is het werk van een secretaris, te verdelen over de hele maand slechts een paar uurtjes werk.
Ziet u het zitten om een bijdrage te leveren om onze leefbaarheid van dit dorp continue onder de aandacht te houden van de betrokken organisaties?
Lijkt het u een uitdaging om samen met dit actieve dorpsraadteam de dorpsvisie, het plan dat afgelopen zomer door de bewoners van Nieuwerkerk ontwikkeld is, verder uit te werken?
Neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons mailen via het contactformulier in de rubriek “Contact”.

Neemt u van mij als aftredend secretaris aan, het is een actief team waar u ten alle tijden op terug kunt vallen. U staat er niet alleen voor om deze rol als secretaris in te vullen.
Laat u alstublieft deze dorpsraad niet in de kou staan. Uiteraard kunt u als u toch nog later met vragen blijft zitten, altijd nog een beroep op me doen. Samen zijn we sterk.