Nieuwerkerk 777 jaar!

Geplaatst op: 16 december 2008 om 12:00 uur

We hebben het tijdens de vorige openbare vergadering al gememoreerd: er wordt nagedacht om in 2010 het 777 jarige bestaan van ons dorp te vieren. Dat lijkt nog ver weg, maar een goed feest vergt vroegtijdige voorbereidingen. Er is al met verscheidene besturen in Nieuwerkerk gesproken, maar we willen er een zo breed mogelijk gedragen feest of diverse momenten van maken.

“Hoe ver staat het nu met de plannen?”
Tot nog toe zijn er twee vergaderingen met clubs en verenigingen geweest. Er is een basis gelegd, die verder moet worden uitgewerkt en uitgebouwd. Hierbij is niet alleen een rol voor de dorpsraad weggelegd, we kunnen het niet alleen. Een dorpsfeest moet draagvlak hebben onder de bevolking, maar ook zal er door de bevolking en vanuit de diverse verenigingen de helpende hand moeten worden uitgestoken. Wij, als dorpsraad, gaan hiermee enthousiast verder!

“En wat vindt u?”
We hebben de mening van diverse verenigingsbesturen gepeild, maar natuurlijk zijn we ook benieuwd naar de mening van de inwoners. We willen u daarom vragen om wat u er van vindt! Via de rubriek Contact of info@dorpsraadnieuwerkerk.nl kunt u uw mening geven. Als u wilt dan kunt u meteen suggesties geven of opmerkingen uiten, zodat we een goed beeld krijgen van wat er leeft binnen Nieuwerkerk.

Alvast bedankt voor uw inbreng!

De dorpsraad.