Informatieavonden over Sociaal Domein

Geplaatst op: 26 november 2014 om 10:29 uur

De gemeente Schouwen-Duiveland organiseert 3 informatieavonden, verspreidt over het eiland, over de veranderingen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning (Wmo), jeugd (Jeugdwet) en werk en inkomen (Participatiewet). Iedereen die wil weten hoe Schouwen-Duiveland het aanpakt in het nieuwe jaar is welkom.

Waarom deze bijeenkomst

U heeft misschien ook gehoord dat de gemeenten vanaf 1 januari nieuwe taken krijgen. Er gaan dan drie nieuwe wetten in. De Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Participatiewet. Samen regelen deze wetten voor een belangrijk deel de zorg voor de samenleving

De afgelopen periode hebben we voorbereidingen getroffen voor onze nieuwe taken. En wij zijn klaar! U kunt vanaf 1 januari bij ons terecht en wij kunnen die ondersteuning bieden die u nodig heeft. Wel staat vast dat we meer op uw eigen kracht gaan vertrouwen. En op de kracht vanuit uw omgeving. U weet immers het best wat u zelf kunt regelen of met hulp van anderen kunt doen. We begrijpen ook dat deze nieuwe manier van denken en doen ook vragen bij u oproept. Daarom bent u van harte welkom op een van de drie informatieavonden die wij organiseren.

Wat kunt u verwachten

Na de opening van de avond kunt kiezen uit een presentatie over het thema werk en inkomen (Participatiewet), jeugd (Jeugdwet) of maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Aan de hand van concrete situaties vertellen we u hoe wij de ondersteuning vanaf 2015 organiseren, wat u zelf moet doen en waar u vanaf 1 januari terecht kunt met uw vragen.

Locaties en tijd

• 9 december, Zierikzee 19.00-21.00 uur in de Brede School Noorderpolder Theo Thijssen. Adres: Emil Sandströmweg 6.
  • 11 december, Bruinisse van 19.00-21.00 uur in dorpshuis De Vanger. Adres: Molenstraat 52.
  • 16 december, Renesse van 19.00-21.00 uur in het dorpshuis. Adres: Zeeanemoonweg 1.

19.00 uur          Ontvangst met koffie en thee

19.15 uur          Theaterspel

19.30 uur          Opening avond door de gemeente

19.35 uur          Presentatie over Wmo of Participatiewet of Jeugdwet

20.30 uur          Samenvatting highlights presentaties

20.45 uur          Theaterspel

21.00 uur          Afsluiting avond

Aanmelden

Wij vinden het fijn om voorafgaand aan de bijeenkomst te weten op welke opkomst we kunnen rekenen zodat we de avond goed kunnen voorbereiden. Als u in de gelegenheid bent om uzelf aan te melden dan stellen we dit erg op prijs. U kunt uzelf opgeven bij Janny De Jonge via Janny.de.jonge@schouwen-duiveland.nl of telefoonnummer 0111 452 347.