IJsbaan wordt weer geopend

Geplaatst op: 30 december 2008 om 12:00 uur

De inspanningen voor de verplaatsing van de ijsbaan blijken voor de tweede maal een succes. De natuur wordt steeds warmer en de kans op een lange koude periode steeds kleiner.

De kans dat er dan op natuurijs geschaatst kan worden, lijkt volgens de weerdeskundigen dan ook in de loop van de jaren, steeds kleiner te worden.
Gisteren was na vier dagen met lichte tot matige vorst, het ijs pas 6 centimeter dik. Dat was volgens de kenners van de ijsvereniging en de informatie vanuit de KNSB te dun om door een grote groep mensen de schaatsen onder de voeten te laten binden.

Maar na weer een nacht met een matige vorst, is het dan eindelijk op Oude jaarsdag 2008 zover. Volop ijspret.

Indien u leuke ijspretfoto’s heeft, kunt u ze aan ons toezenden en dan plaatsen we die in de foto rubriek.

Veel plezier met schaatsen en wees vooral voorzichtig.