Herinrichting Stolpweg Nieuwerkerk van start

Geplaatst op: 24 november 2009 om 12:00 uur

PERSBERICHT van de Gemeente Schouwen-Duiveland, Datum 24 november 2009

Woordvoerder: Peter de Winter, 0111-452441

Maandag 30 november wordt gestart met het vervangen van de huidige verkeersremmers door drie verkeersdrempels.

De Stolpweg in Nieuwerkerk tussen de Burgemeester Van Veenstraat en de Deltastraat wordt heringericht. De gemeente Schouwen-Duiveland heeft hiervoor in nauw overleg met de Dorpsraad Nieuwerkerk een inrichtingsplan gemaakt.
De huidige snelheidsremmende voorzieningen zijn versleten en uit metingen blijkt dat 66% van de auto’s sneller rijdt dan de toegestane 30 km/u. Dit terwijl over de Stolpweg veel fietsverkeer plaatsvindt en deze steeds drukker wordt door winkel- en woningbouw in Nieuwerkerk.

Door het nauwkeurig bepalen van de onderliggende afstand van de drie drempels, dwingen zij snelheidsvermindering tot 30 km/u af en geven daardoor ook geen trillingshinder. Controlemetingen zullen uitwijzen of het beoogde doel gerealiseerd wordt.

Tegelijk met deze werkzaamheden wordt het parkeervak bij het informatiebord herstraat.

De werkzaamheden kosten circa € 30.000 en zullen naar verwachting vrijdag 4 december voltooid zijn.

Tijdens de werkzaamheden is dit deel van de Stolpweg voor alle verkeer gesloten en dient omgereden te worden via de Burgemeester van Veenstraat en de Deltastraat