Hartveilig wonen

Geplaatst op: 5 oktober 2017 om 11:15 uur

Deze nieuwsbrief bevat nieuws en ontwikkelingen over HVW!
Bekijk deze nieuwsbrief online

Inmiddels is de zomer alweer even voorbij en hebben we enkele herfstdagen al achter de rug. Tijd om terug te blikken op de afgelopen periode, vooruit te kijken en u te voorzien van tips & tricks!

Sms-problemen bij UPC
We ervaren laatste tijd veel problemen met de provider UPC. Zowel wat betreft e-mails als via de sms. We horen dat sms-berichten vaak niet of verlaat aankomen bij vrijwilligers. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Wij bieden de sms aan de provider aan en kunnen zien dat dit goed gaat. De provider moet vervolgens het bericht versturen naar u. Het probleem hebben we kenbaar gemaakt bij UPC.

Zorg voor uw eigen veiligheid en hygiëne
We vinden het ontzettend fijn om te merken hoe jullie als burgerhulpverlener je inzetten bij een hartstilstand. Wel willen we nog wat aandachtspunten geven, voor uw eigen veiligheid en hygiëne:
• Uw veiligheid: als u ter plaatse gaat, is het belangrijk om hier op een veilige manier te komen en altijd uw eigen veiligheid als belangrijke pijler beschouwt.
• Uw eigen hygiëne: als u bij het slachtoffer bent is het belangrijk om aandacht te hebben voor uw eigen hygiëne. Pas op met bloed en braaksel en kijk of er bij de AED mondkapjes en handschoenen aanwezig zijn om te gebruiken. Om uw eigen veiligheid te waarborgen, mag u het beademen achterwege laten.

Alarmoproep? Kom met de fiets of lopend!
Krijgt u een reanimatieoproep? Kom dan te voet of op de fiets. Dit is de veiligste en vaak snelste manier van verplaatsen binnen de straal waar u gealarmeerd wordt. Bovendien heeft u dan geen voertuig wat in de weg staat voor de professionele hulpdiensten. Als zij arriveren, moeten ze hun voertuig namelijk dichtbij het incident kunnen parkeren. Bent u onverhoopt toch een keer met de auto? Zorg dan dat u de auto goed aan de kant parkeert en houdt u zich altijd aan de verkeersregels.

Professioneel hulpverlener Albert reanimeert ook als vrijwilliger
Als hoofd strandbewaking in Vlissingen is Albert Dijkstra
beroepsmatig hulpverlener. Hij heeft meer dan dertig jaar
ervaring in de hulpverlening op het strand, aan onder meer reanimaties van drenkelingen en mensen met hartfalen.
Ook verzorgt hij trainingen, onder meer voor nieuwe vrijwilligers van HartveiligWonen in zijn regio. Naast professioneel hulpverlener en trainer is hij ook vrijwilliger
voor HartveiligWonen. Hij zet zich hiervoor in omdat elke seconde telt. Dat heeft Albert onlangs weer eens ervaren. Hij vertelt.

Copyright © 2017 HeartsafeLiving, All rights reserved.
API Test

Ons adres: