Groenproject Nieuwerkerk

Geplaatst op: 23 oktober 2020 om 10:12 uur

Stichting Dorpsraad Nieuwerkerk wil actie ondernemen om Nieuwerkerk een mooiere uitstraling te geven en het dorp op te fleuren. Het is inmiddels alweer enige tijd geleden dat het ‘Gat van Nieuwerkerk’ heeft plaatsgemaakt voor een winkelcentrum om trots op te zijn. Het aanzicht van Nieuwerkerk is hierdoor sterk verbeterd, maar de entree vanaf de verkeerslichten kan nog aantrekkelijker worden, het is tenslotte het visitekaartje van het dorp. Hierbij valt te denken aan het upgraden van het huidige groenonderhoud, te beginnen met:

• Het huidige maaiwerk netjes afwerken.
  • Het plaatsen van bloembakken en/of hanging baskets.
  • Banner of bord plaatsen met de vlag van Nieuwerkerk en/of van ondernemers in Nieuwerkerk die hieraan willen meewerken. Deze kunnen ook de aandacht vestigen op plaatselijke ondernemers die elders in het dorp gevestigd zijn.

De Dorpsraad wil dit groenproject opstarten in het voorjaar van 2021 en zoekt vrijwilligers die zich eens per maand op zaterdagochtend willen inzetten om dit plan tot een succes te maken. Het is de bedoeling om deze activiteiten in de toekomst uit te breiden naar andere plekken op het dorp. Uiteraard staat de Dorpsraad open voor ideeën van u als inwoner. U wilt toch ook dat Nieuwerkerk er fleurig en gezellig uitziet?

U kunt zich hiervoor opgeven de website www.dorpsraadnieuwerkerk.nl of via de mail info@dorpsraadnieuwerkerk.nl