“Goud voor Oud”,

Geplaatst op: 29 september 2012 om 12:00 uur

Burgh-Haamstede, 28-09-2012

De stichting Aemstie Alive gaat op vrijdag 1 februari en zaterdag 2 februari 2013 wederom een grootschalig evenement organiseren in sportcentrum Westerschouwen te Burgh-Haamstede voor zo veel mogelijk inwoners van Schouwen-Duiveland.

In de Aemstie Alive VIII editie wordt ook deze keer geen enkele leeftijdsgroep uitgesloten.

Op vrijdag de 1e februari 2013 willen wij wederom zo veel mogelijk ouderen uitnodigen voor een nieuwe versie van “Goud voor Oud”, op de 8e editie van Aemstie Alive.

De oudste en meest hulpbehoevende inwoners van Schouwen-Duiveland willen wij nog een keer één van de mooiste en indrukwekkendste dagen uit hun leven laten beleven.
Bewoners uit alle verzorgingscentra zoals het Opper uit Bruinisse, Borrendamme uit Zierikzee, Duinoord uit Burgh-Haamstede, Poortershof uit Brouwershaven, de Wieken uit Zierikzee, Steenzwaenshof uit Nieuwerkerk, verpleegtehuis de Cornelia uit Zierikzee en de leden van de ANBO’s en andere ouderenbonden en verenigingen van Schouwen-Duiveland zijn weer van harte welkom. Tevens willen wij ook de ouderen die nog zelfstandig wonen en niet georganiseerd zijn bij één van de bovengenoemde organisaties, weer een kans geven aanwezig te zijn op dit unieke evenement.
Zoals bekend kunnen wij maximaal ongeveer 950 ouderen een plezier doen. Onder deze groep mensen zullen ook velen zijn die afhankelijk zijn van een rolstoel en velen met één of meerdere beperkingen die extra voorzieningen en aandacht nodig hebben.
Het is ons intussen duidelijk welke voorzieningen hiervoor nodig zijn. Daar waar nodig zullen de noodzakelijke aanpassingen aan de inrichting worden gedaan. Het is voor ons bijzonder belangrijk dat deze hele operatie vlekkeloos zal verlopen.

In grote lijnen gaan wij op vrijdag de 1 februari 2013 het volgende ondernemen,

1. Wij zorgen voor een programma van 14.00 uur tot 19.00 uur.
2. Wij zorgen voor vervoer van het verzorgingstehuis en vanaf vrijwel alle dorpen naar het sportcentrum Westerschouwen en ook weer terug.
3. Wij zorgen voor een volledig geëquipeerde hal met alle noodzakelijke voorzieningen.
4. Wij zorgen voor een programma met regionaal en nationaal bekende artiesten.
5. Wij zorgen voor hapjes en drankjes gedurende het programma.
6. Leerlingen van de afdeling consumptief van scholengemeenschap de Pontes uit Zierikzee zorgen de gehele dag voor een professionele bediening.
7. Wij zorgen voor voldoende begeleiding, verpleegkundigen en snel beschikbare artsen.
8. Wij zorgen voor een veiligheidsplan in geval van calamiteiten.
9. Wij zorgen voor avondeten en drinken.
10. Wij zorgen voor één van de meest indrukwekkendste evenementen.
11. Wij zorgen voor een leger aan Schouwen-Duivelandse vrijwilligers.

De vrijwilligers die dit mogelijk zullen maken zijn in groten getale aanwezig.
De financiële middelen die hiervoor noodzakelijk zijn worden gezocht bij particulieren, bedrijven, fondsen, subsidieverstrekkers en andere instellingen.
Aangezien de totale begroting uit zal komen op een kleine 120,000 euro, zullen jullie begrijpen dat wij jullie steun hard nodig hebben.
Aemstie Alive is intussen best een begrip geworden, maar heeft ook zonder sponsoring of andere steun geen enkele toekomst. Wat dat betreft hopen wij dat het bedrijfsleven ons, ondanks de crisissfeer, blijft ondersteunen. Overheidssubsidies zijn intussen bijna onmogelijk meer te krijgen, en aangezien wij actief zijn voor heel Schouwen-Duiveland hopen wij dat de dorpsraden ook een rol op zich willen nemen voor het leefbaar houden van de regio in de stille wintermaanden, waarvoor wij een bijdrage proberen te leveren.

Aemstie en Burgh-Haamstede hebben jullie nodig en het plezier dat wij jong tot oud op heel Schouwen-Duiveland bezorgen moet blijven. Wij willen niemand teleurstellen!

Tevens ondersteunen wij ook dit jaar weer de spinning voor het Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam. Opbrengst vorig jaar € 90.000,00.

Met vriendelijke groet,

Stichting Aemstie Alive
Burgh-Haamstede

Artiesten Aemstie Alive VIII:

In willekeurige volgorde,
Henk Westbroek
Marc Canto
Feestband Lijn 7
Kinder musical Doornroosje
Charly Luske
Marianne Weber
Paula Snoeren