Geld voor slopen of vernieuwen van uw Woning

Geplaatst op: 16 maart 2018 om 10:32 uur

Geld voor slopen of vernieuwen van uw woning
In onze provincie staan veel verouderde woningen die er zo slecht aan toe zijn dat je ze wellicht beter zou kunnen slopen. Andere woningen zijn misschien ook niet best maar juist wel de moeite van het aanpakken waard – bijvoorbeeld door ze samen te voegen met andere en dan van twee woningen één te maken. Voor dat soort ingrepen kunt u subsidie krijgen van de Provincie.

Misschien droomt u van een extra stuk tuin, een uitbouw of een garage. Een slaapkamer op de begane grond. De subsidieregeling Provinciale Impuls Wonen (PIW) kan u helpen bij het slopen, vernieuwen of samenvoegen van verkrotte woningen.

Er staan veel verouderde woningen in Zeeland die onverkoopbaar zijn geworden. Daarnaast voldoen sommige woningen die vroeger gebouwd zijn niet altijd meer aan de vraag van vandaag. Het gevolg daarvan is dat verwaarloosde of verkrotte woningen het straatbeeld vervuilen. Om de kwaliteit van de woningmarkt te verbeteren, zijn er de afgelopen jaren met het PIW-geld al ruim duizend huizen vernieuwd, gesloopt of samengevoegd.

Om in aanmerking te komen voor een PIW-subsidie moet (het plan voor) uw huis voldoen aan een aantal voorwaarden. Zo kunt u subsidie krijgen voor het slopen of samenvoegen van een of meer particuliere woningen, voor de sloop en nieuwbouw van een particuliere woning of voor het bloksgewijs levensloopbestendig en energieneutraal opknappen van drie of meer particuliere woningen. In totaal is er 1 miljoen euro beschikbaar. Aanvragen kan van 19 maart tot en met 20 april via het digitale aanvraagformulier op www.zeeland.nl/piw. Voor de zomervakantie krijgt u bericht of u in aanmerking komt voor een subsidie.

Meer weten?
Om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven van de regeling gebruik te maken, organiseert de Provincie een aantal informatieavonden. Deze informatieavonden zijn bedoeld om plannen/ideeën informeel te bespreken. Het maakt daarbij niet uit of er alleen nog maar een globaal idee is of dat er een uitgewerkt project is. Zie het schema hieronder. Of kijk op www.zeeland.nl/piw. Nog vragen? Mail naar piw@zeeland.nl.

Advies over duurzaamheid
Tijdens de informatieavonden is er ook een energiedeskundige aanwezig die u kan adviseren over het duurzamer of energiezuiniger maken van uw woning, en over subsidieregelingen en goedkope leningen hiervoor.