Dorpsraad Dreischor maakt zich sterk voor ononderbroken fietspad

Geplaatst op: 28 juli 2014 om 05:21 uur

DREISCHOR – De dorpsraad van Dreischor maakt zich hard voor de aanleg van een rechttoe-rechtaan fietspad tussen Dreischor en Nieuwerkerk. Dat fietsers straks een dikke 300 meter over de rijbaan worden geleid, baart de dorpsraad zorgen.

Aanleiding voor die onderbreking in het na de zomer aan te leggen vrijliggende fietspad is het feit dat met één van de grondeigenaren langs de route geen overeenstemming is bereikt. De dorpsraad Dreischor wil proberen de verschillende partijen (grondeigenaar, Waterschap Scheldestromen en wellicht gemeente) opnieuw om de tafel te krijgen. De Reisterse dorpsraad heeft de Nieuwerkerkse dorpsraad verzocht de actie richting waterschap te ondersteunen. De Nieuwerkerkse dorpsraad doet dat zeker, geeft de Nieuwerkerkse voorzitter Richard Dekker in een reactie aan.