Ernstige verkeershinder N59 van 25 tot 28 juni

Geplaatst op: 17 juni 2021 om 01:46 uur

Geachte lezer,

U ontvangt deze mail van ons omdat wij u op de hoogte willen stellen van verkeershinder en (nachtelijke) geluidsoverlast van 25 juni tot 27 juni 2021. In opdracht van Rijkswaterstaat vernieuwt de firma Compass de verkeersregelinstallatie en de openbare verlichting op het kruispunt van de N59 met de Middenweg/Stolpweg (nabij Jumbo en Aldi).

De toegenomen verkeersdrukte heeft in het verleden op deze kruising geleid tot verkeersopstoppingen. Het bestaande verkeersregelsysteem is verouderd en wordt geheel vervangen. Het nieuwe systeem regelt het verkeer effectiever en nauwkeuriger.
Werkzaamheden om dit uit te voeren zijn onder andere het aanbrengen van detectielussen in het asfalt, het uitvoeren van boringen voor kabels , het vervangen van oude lichtmasten door nieuwe met LED verlichting, het conserveren van masten en het vervangen van voorwaarschuwingsseinen.

Tijdens de werkzaamheden wordt de kruising volledig afgesloten voor verkeer, er is wel fietsverkeer mogelijk van Polderweg naar Middenweg over de kruising. De geluidsoverlast wordt veroorzaakt door achteruitrijdende voertuigen, kraanwagens, zaagwagens,  hoogwerkers of elektrisch gereedschap.

De werkzaamheden vinden dag en nacht plaats gedurende 3 nachten en 2 dagen:

• Vrijdag 25 juni 21:00 wordt de N59 volledig afgesloten voor verkeer. Het blijft voor fietsers mogelijk om van noord naar zuid de kruising over te steken.
  • Vrijdag 25 juni 21:01 worden ook de parallelwegen van de N59 rondom het kruispunt afgesloten voor verkeer. Het is dan op GEEN manier mogelijk om de N59 via de kruising te bereiken met de auto.
  • Lijnbussen worden omgeleid via de Unastraat, Deltastraat en Stolpweg. Op de route van de lijnbus mag gedurende het weekend niet geparkeerd worden. Op kritieke punten staan verkeersregelaars opgesteld om het verkeer te regelen.
  • Maandag 28 juni gaat het kruispunt weer open voor verkeer om 5.00 uur ‘s-ochtends.

Mocht u nog vragen hebben kunt u gerust contact opnemen!

Met vriendelijke groet,

2021-6-17 Omleidingsroutes 25 tot 28 juni