Buurendag

Geplaatst op: 24 juni 2012 om 12:00 uur

...
Wat doet u op Burendag 2012?
Op zaterdag 22 september 2012 vindt de zesde editie van Burendag plaats. De burendag is een initiatief van het Oranjefonds. U kunt van het fonds een bijdrage ontvangen voor uw buurtactiviteiten. .
Het Oranjefonds wil met Burendag mensen dichter bij elkaar brengen. Het Oranjefonds biedt daarom buurtverenigingen met goede plannen een bijdrage tot € 500,-. Deze bijdrage is bedoeld voor plannen die met en voor de buurt worden uitgevoerd op Burendag. Denk daarbij aan een buurtbarbecue, schoonmaak van de buurt of een straatontbijt.
Buurtverenigingen kunnen tot 1 september 2012 een bijdrage aanvragen als ze Burendag vieren op 21, 22 of 23 september 2012. Zie voor meer informatie www.burendag.nl. Het Oranjefonds heeft dit jaar € 1 miljoen beschikbaar.

De gemeente draagt het initiatief van de Burendag een warm hart toe. Actief burgerschap is een speerpunt uit de strategische visie Tijd van de toekomst, want alleen samen houden we de kernen op Schouwen-Duiveland leefbaar.

Houd u er rekening mee dat er voor uw activiteit een melding nodig is bij de gemeente? Lees hiervoor de website van de gemeente www. schouwen-duiveland.nl en zoek op ‘evenement’ of neem contact op via telefoonnummer (0111) 452 302. Mocht dit nodig zijn, dan kan Het Welzijnshuis u ondersteunen met de aanvraag en/of evenement, telefoon (0111) 453 444 of e-mail info@hetwelzijnshuis.nl.