Uitnodiging Openbare Dorpsraad

Geplaatst op: 27 augustus 2015 om 01:03 uur

Aankondiging openbare vergadering van Stichting Dorpsraad Nieuwerkerk e.o.

dorpsraad

Bestemd voor alle inwoners van

Nieuwerkerk en het buitengebied

Datum: D.V. dinsdag 15 september 2015

Locatie: Punt-3 Kerkring  Nieuwerkerk

Zaal open: 19.30 uur Aanvang: 19:45 uur.

logo[1]

Van de voorzitter

Op dit moment leest u de uitnodiging voor onze openbare vergadering van de Stichting Dorpsraad Nieuwerkerk e.o.

Het bestuur hoopt in het seizoen 2015-2016 veel te kunnen en mogen betekenen voor de bewoners van Nieuwerkerk.

Een aantal onderwerpen van voor de vakantie zullen wij nu weer oppakken, zo als bv.

*Jongerenhonk

Ruim voor de vakantieperiode heeft de dorpsraad een aanvraag gedaan voor een jeugdhonk. De gemeente heeft tot zover een positief geluid laten horen. Wij kunnen de vergunning aanvragen.

*Ouderen gymnastiek

Elke vrijdag van 11.00 tot 12.00 uur wordt deskundige leiding ouderengym gegeven. Dit is in de recreatiezaal Van Steenzwaenshof. Wij zouden best nog meer ouderen uit ons dorp er bij willen hebben. Heeft u interesse kom vrijblijvend eens kijken, of de gymnastiek lessen ook wat voor u zijn.

*Hartveilig wonen S-D

In ons dorp zijn op eigen initiatief enkele AED apparaten te vinden. Echter zijn deze plaatsen wel bekend? Helaas moet ik daar een ontwijkend antwoord op geven. Er zijn enkele bijéénkomsten geweest en er zijn vrijwilligers benoemd om te kijken wat wij met elkaar kunnen doen om de bekendheid te vergroten.

*Thuis in de kern

De meeste dorpsraden hebben met de SMWO een convenant getekend . In 2015 t/m 2016 is het jaar van Thuis in de kern. Op 9 september a.s is er een bijeenkomst in de zaal van Steenzwaenshof.

Inloop vanaf 19.30 . Aanvang 20.00 uur . Hebt u ideeёn dan bent u welkom.

*Maatschappelijke voorzieningen S-D

Draagvlak en bereikbaarheid wijzen naar gemeentelijke inzet op 3 kernen. Welke voorzieningen en waar; Welke voorzieningen zijn nodig: Wie moet er wat doen; En wat is daar voor nodig.

*Ondernemingsstrategie Zeeuwland 2016 t/m 2020

De dorpsraad heeft samen met Zeeuwland gekeken wat wordt als leefbaar ervaren door inwoners als deze voldoet aan hun wensen.

Bent u nieuwsgierig kom dan naar onze vergadering, het bestuur     rekent op u komst.

1. Opening en mededelingen door de voorzitter R. J. Dekker.
  2. Vaststellen verslag van de openbare vergadering d.d.06-01-2015.     ( zie web site)
  3. Ingekomen en uitgaande post.
  4. Jaarverslag en financieel overzicht.
  5. Hartveilig wonen.
  6. Jeugdhonk.
  7. Pauze.
  8. André Flikweert ( vertelt over stambomen van Nieuwerkerkse namen)
  9. Vragen stellen aan André Flikweert.
  10. Rondvraag.
  11. Sluiting en gelegenheid tot napraten met een hapje en drankje.

Zoals u ziet zijn er vacatures in ons bestuur. Weet u iemand die ons bestuur wil versterken ? Of heeft u zelf interesse ?

Dan kunt u zich melden bij onze secretaris.

Meldingen kapotte tegels, groenonderhoud en dergelijke : 45 21 11

BEZOEK OOK ONZE WEBSITE : www.dorpsraadnieuwerkerk.nl