Openbare Vergadering

vergadering van Stichting

Dorpsraad Nieuwerkerk e.o.

dorpsraad

Bestemd voor alle inwoners van

Nieuwerkerk en het buitengebied

Datum: D.V. donderdag 15 september 2016

Locatie: Punt-3 Kerkring   Nieuwerkerk

Zaal open: 19.30 uur Aanvang: 19:45 uur.

logo[1]

Voorwoord:

Als u deze uitnodiging van de dorpsraad leest, dan is de vakantieperiode bijna ten einde.

Om als dorpsraad te kunnen functioneren hebben we een betrokken en actief bestuur nodig. Helaas neemt op onze openbare vergadering Corine van Klinken afscheid. Zij heeft de portefeuille jeugd, onderwijs, sport en verenigingen. Aan dit afscheid zal op eerder genoemde vergadering aandacht worden geschonken.

Gelukkig kunnen wij met uw goedvinden direct twee nieuwe bestuursleden aan u voorstellen, n.l. Dhr. Chris Timmerman en Dhr. Hennie van der Graaf. Zij lopen al een tijdje met ons mee, dus geheel nieuw is voor hen de dorpsraad niet meer.

Als u na het lezen van bovenstaande interesse heeft voor een functie in de dorpsraad, u kunt zich aanmelden bij onze secretaris.

Wonen in een klein dorp betekent onderlinge betrokkenheid. Niet naamloos wonen zoals in een grote stad maar Nieuwerkerker onder de Nieuwerkerkers.

Waar is de dorpsraad mee bezig en wat gaan wij doen in het seizoen 2016-2017.We zijn nog bezig met een jeugdhonk, deze zal eventueel komen op de grote parkeerplaats bij Agthoven. We moeten snel spijkers met koppen slaan, want voor januari a.s. moet de aanvraag voor een vergunning afgedaan zijn.

U hebt waarschijnlijk wel eens gehoord van een AED-apparaat. In ons dorp waren een paar van zulke apparaten, de bekendste wel bij bakker H. ten Hove. Sommige waren altijd bereikbaar, anderen waren alleen te gebruiken als het gebouw toegankelijk was. We zijn nu bezig met Hart Veilig Wonen, deze organisatie wil goede en bereikbare AED-apparaten in ons dorp hebben Een is er al geplaatst aan de kerk van de Hersteld Hervormde Gemeente. De apparaten hangen in een verwarmde kast zodat deze optimaal te gebruiken is.

De brochure voor nieuwe inwoners van Nieuwerkerk wordt gepresenteerd.

Ook is de dorpsraad ingeschakeld over bomen bij de Hervormde kerk aan de ring. Einde deze maand komen gemeente, dorpsraad en kerk bijeen om tot een gezamenlijk oordeel te komen.

Wij horen wel eens de vraag, wat doet de dorpsraad, wij zitten natuurlijk niet stil, maar de dorpsraad moet wel gevoed worden. En dat voeden moet van de bewoners uit het dorp komen. Hebt u wat, schroom dan niet en geef uw probleem door aan de desbetreffende portefeuillehouder, of aan onze secretaris.

Hebt u vragen tijdens de vergadering schroom niet maar stel ze gerust misschien kunnen wij u helpen.

Voor informatie over actuele zaken hopen wij u te ontmoeten op de openbare dorpsraad vergadering. Zo hopen we dat de openbare vergaderingen interessanter zullen worden.

Met vriendelijke groeten,

Richard Dekker, voorzitter

Agenda:

1. Opening en mededelingen door de voorzitter R. J. Dekker.
  2. Vaststellen verslag van de openbare vergadering d.d.07-01-2016. (zie website)
  3. Jaarverslag en financieel overzicht.
  4. Afscheid dorpsraad lid Corine van Klinken.
  5. Voorstellen 2 nieuwe dorpsraad leden, Hennie van der Graaf en Chris Timmerman.
  6. Functioneren dorpsraad.
  7. Hart Veilig Wonen.
  8. Brochure nieuw ingekomen dorpsbewoners.
  9. Pauze
  10. Hans Vielvoije (presentatie buurtbemiddeling)
  11. Vragen stellen aan Hans Vielvoije
  12. Rondvraag
  13. Sluiting en gelegenheid tot napraten met een hapje en drankje.