Kerken

Wat het aantal kerken betreft is Nieuwerkerk ook op dit gebied een heel levende gemeenschap. In ons dorp zijn er een vijftal aanwezig.

Protestante Kerk Nieuwerkerk (PKN)
Het oude kerkgebouw op de Kerkring springt hiervan het meest in het oog. De kerk wordt tegenwoordige gebruikt door Protestante Kerk Nieuwerkerk (PKN).

Hersteld Hervormden Sirjansland
Een aantal jaren geleden werden landelijk de Nederlands Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerk en de Lutherse Kerk samengevoegd. Dit resulteerde in de PKN. Door deze samenvoeging kwam de het gebouw van de Gereformeerde Kerk aan de Ooststraat vrij. Dit kerkgebouw werd gekocht door de Hersteld Hervormden Sirjansland die daar nu hun domicilie hebben.

Gereformeerde Gemeente Kerk
Aan de Molenstraat vinden we de Gereformeerde Gemeente Kerk met zijn opvallende spits.

Gereformeerde Gemeente in Nederland binnen verband
Verder kennen we nog de Gereformeerde Gemeente in Nederland binnen verband, welke haar gebouw aan de Stationsstraat heeft.

Vrijwel alle overige in Nederland bestaande kerken zijn in de directe omgeving van Nieuwerkerk te vinden, in de omringende dorpen of in Zierikzee.